RSS Bez RK Bez RK Bez RK Bez RK Bez RK

Aktuálnu ponuku realít našej kancelárie nájdete na portáli AReality.sk. Službu Moja Realitka prináša AReality.sk - najväčšia ponuka nehnuteľností na Slovensku.

Bez RK

 

Bez realitky alebo RK nevolať!

  Návrat na články

Možno Vám to príde ako paradox, ale aj v dnešnej pretechnizovanej dobe sú odvetvia, ktoré sú bytostne závislé na osobnej komunikácii. Realitný biznis je práve týmto odvetvím, ktoré je nevyhnutne spojený s osobnou účasťou realitného poradcu či makléra s klientom – či už predávajúcim alebo kupujúcim.... Nuž a komunikácia je v tomto biznise nevyhnutná....

 

Je zvláštne, že aj dnes medzi súkromnými inzerátmi nájdete realitných sprostredkovateľov, ktorí sa skrývajú pod občiansku inzerciu.... ale nie o tom chcem dnes písať.

Je zvláštne, že dnes si súkromné osoby inzerujúce pod občianskou inzerciou stále myslia, že svoju nehnuteľnosť takýmto spôsobom predajú..... Sme národ „odborníkov“, vždy radšej všetko vyskúšame na vlastnej koži, kým nezistíme to okrídlené „ševče drž se svého kopyta“, veď osobná skúsenosť je najlepšia škola života, s tým súhlasím, hazardovanie s vlastným – veľakrát jediným – majetkom, považujem za vážny problém.

 

Čo bude ďalej, keď zadá majiteľ nehnuteľnosť na internet (kľudne to však môžeme nazvať  bazárom alebo trhom, pretože internet takýmto výrazným predajným fenoménom je) a čaká ....

 

Že sa mu ozve iná súkromná osoba a že si nehnuteľnosť predá sám.......(kamarát právnik, kataster nejako obehám a keď bude kupujúci potrebovať úver, nejako to prežijem a vybehám........) Samozrejme v inzeráte s dovetkom – realitné kancelárie NEVOLAŤ alebo prísť len s konkrétnym klientom! (apropo, absolútne žiadny problém, konkrétneho klienta veľmi dôveryhodne zahrá akýkoľvek kolega makléra :o)).  A tu je prvá chyba.

 

Milí predávajúci, čo Vás vedie k tomu, aby ste týmto spôsobom znehodnocovali vlastnú nehnuteľnosť? Viete čo sa bude diať, ak Váš súkromný inzerát dáte do občianskej inzercie?

 

Váš súkromný inzerát bude s vašimi fotkami a textom inzerátu skopírovaný x krát, x realitnými kanceláriami a x krát s inou cenou (kvôli provízii) atď....... a pre Vášho potencionálneho kupujúceho je to katastrofa...... pozrite si to potom na internete ..... všade rovnaké fotky, ani jeden maklér neprišiel osobne byt  obhliadnuť predtým, než ho vôbec zaradí do ponuky.... Budete možno predávať cez x predajných miest – obchodov, ale spravidla nepredáte.

 

Pýtate sa, že prečo? Nuž preto, lebo tieto podmienky ste si od začiatku zadali zle.... Súhlasím, realitných sprostredkovateľov je tu ako maku, legislatíva žiadna (okrem STN  EN 15733 – inak doporučujem zhliadnuť, ešte to tak podchytiť legislatívne by bola úplná paráda :o)), úroveň poskytovaných služieb nie je tiež žiadna sláva, ak sa bude niekto oháňať veľkosťou realitky, desiatkami maklérov, franchizovou sieťou, profesionalitou a jedinečnosťou a pod., sklamem aj Vás...väčšina týchto maklérov nevie aktívne pracovať s klientom, využívať databázu a potenciál kupujúcich klientov....to je žiaľ chyba majiteľov realitiek, neochota odovzdávať skúsenosti mladším kolegom a s tým súvisiace kradnutie maklérov a databáz konkurenciou a pod... skrátka, na Slovensku asi pretečie veľa vody v Dunaji, kým sa niečo zmení, ale zmenu, ako predávať svoju nehnuteľnosť,  môžete urobiť už dnes....

 

Vrátim sa k téme prvej obhliadky...... načo by ste chodili.... to je častá námietka – práve Vás predávajúcich.... Trošku odbočím. Nebudem sa mýliť, ak poviem, že každý z nás už aspoň 1x kupoval auto – lacnejšie či drahšie – na sume ani nezáleží, skôr na spôsobe, akým sme auto vyberali.... Áno súhlasím, väčšinu informácií, crash testov, rezencií sme si našli na nete, ale auto sme asi cez net nekúpili však? Ani to nejde... technický preukaz, prehlásenie vozidla a tak.... asi viete kam mierim. Nikto z nás a to myslím smrteľne vážne, nekúpil auto bez toho, aby sa v ňom nepovozil, aby sa o ňom neporozprával  s predajcom, aby si ho „neochytal“, aby nezažil na vlastnej koži, čo to dá, keď dupnem na plyn... však? :o) Je to super, len tak s vetrom opreteky :o) že? V tomto porovnaní - aká je hodnota auta a nehnuteľnosti? Väčšinou to tak v živote býva, že venujeme viac času a úsilia veciam, ktoré nie sú až tak podstatné a tie podstatné veľakrát ignorujeme... prečo teda, ak sa rozhodneme predať, si myslíme, že internet je tým miestom, kde môjmu bytu či domu bude dobre? Odbočím ešte viac.

 

Ale naspäť k realitám .... Jedno čo nechápem, je práve táto požiadavka predávajúcich – príďte až s klientom.... Ja osobne neprídem. Prisahám. Nikdy. Za 8 rokov v tejto branži som neuverejnila inzerát predaja nehnuteľnosti, ktorý som osobne nevidela. Je to zásada. Moja zásada a zásada ľudí, s ktorými spolupracujem. Nepísané pravidlo – nazvime si to ako chceme, ale ja klientom nikdy nebudem ponúkať niečo, čo som nevidela. Nie je to korektné, ani seriózne – ani k predávajúcemu a ani ku kupujúcemu. Byt či dom predávame 1 možno 2 x za život a ja mám predávať niečo čo som nevidela, opisovať klientovi niečo o čom ani netuším a čo tam ešte po nejakom právnom a reálnom stave nehnuteľnosti, o ktorom môžem iba snívať?  Nie. Takto sa to nerobí. Neznižujte si hodnotu vlastnej histórie (nuž nehnuteľnosť  nie je nehnuteľnosťou so 4 stenami), tým, že si hneď v úvode nestanovíte pravidlá za akých chcete svoju nehnuteľnosť predať.  Že nestanovíte za akých podmienok sa bude Vaša nehnuteľnosť predávať a to sme sa k cene a provízii ešte ani nedostali..... Nestanovujte tieto nezmyselné pravidlá, lebo ten, kto ich bude chcieť porušiť, ich poruší – vráťte sa hore k zmienke o agilnom kolegovi, ktorý zahrá aj kupujúceho :o).

 

V zahraničí to celé funguje úplne inak. Ak idete predávať nehnuteľnosť, tak prvú vec čo urobíte, sa z bytu či domu vysťahujete. Objednáte realitnú spoločnosť. Jednu. Iba jednu. Dlho, veľmi dlho sa porozprávate o Vašich predstavách predaja, odovzdáte jej všetky podklady a kľúče od nehnuteľnosti. Necháte si urobiť cenovú mapu (reálny odhad, za čo viete Vašu nehnuteľnosť predať). Necháte si poradiť, akým spôsobom zrevitalizujete svoj dom či byt, aby sa lepšie predával.  V našom žargóne sa tomu hovorí facelifting nehnuteľnosti :o). Ako ho nastylovať alebo vymaľovať, urobiť útulnejším. Je dokázané, že takto pripravená nehnuteľnosť sa predá oveľa rýchlejšie... V Nemecku či Amerike sa tomuto venujú celé tímy ľudí. Dohodnete si výšku provízie. (V Anglicku to nie je pod 8 % a v Nemecku pod 5 % z ceny nehnuteľnosti). A všetko prenecháte na realitku. Realitka protokolárne prevezme Vašu nehnuteľnosť. Na  byt či dom umiestni výraznú tabuľu – na predaj alebo na prenájom. Profesionálne spracuje Vašu ponuku a umiestni ho na internet. Nie na 30 realitných portálov, ale na jeden. Uverejní inzerát v špecializovaných časopisoch. Oznámi termín obhliadok – spravidla to býva 1 alebo 2  dni v týždni, v presne určených hodinách. Na obhliadku prídu ľudia, ktorí chcú naozaj niečo kúpiť. Nie, naozaj nechodia na obhliadky realitní turisti, ktorí idú na obhliadku len preto, lebo ich to už v Auparku nebaví. Každý potencionálny kupujúci, ktorý zrealizoval obhliadku, dá na Vašu ponuku protiponuku. Písomnú a cez realitku. Je to taký zaužívaný zvyk. Vážiť si čas druhého a brať veci profesionálne a na úrovni....

 

A úprimne, ak to bude raz na Slovensku takto fungovať, nebude sa nikto sťažovať na neprofesionalitu či podvodníkov.... Keď si prestaneme myslieť, že tým, že niečo zavesíme na internet, tak to bude ok.... Keď si prestaneme myslieť a uspokojovať sa s tým, že neprofesionalita je na každom kroku a viac menej ju očakávame, a čo je horšie, potichu akceptujeme .... A je úplne jedno  o čo ide. Že predavačka v obchode sa chová arogantne, že lekár sa s Vami rozpráva povýšeneckým spôsobom a terminológiou, ktorej ale vôbec nerozumite, že pani v banke nemá zrovna svoj deň, lebo ju ráno naštval manžel.... Česť výnimkám. Zvykli sme si na to, že chodíme zamračení, že sa na všetko sťažujeme, že za všetko môžu iní, iba my nie...

Každá trvalá zmena prichádza zvnútra. Taká zmena, ktorá bude znamenať skutočnú zmenu. Služieb, postoja, pokory, úcty a slušnosti k ľuďom.

 

Každý biznis má svoje pravidlá. Realitný biznis tiež. Úroveň realitných služieb sa zmení až vtedy, ak budú zúčastnené strany informované – predávajúci ako predať a kupujúci ako kúpiť. Keď budú stanovené jednoznačné podmienky zo strany predávajúceho a budú sa vyžadovať seriózne, profesionálne a korektné služby. A úsmev na tvári a pozitívny prístup budú nie výsadou, ale základnou podmienkou. A to sa dá dosiahnuť iba tak, že si na začiatku predaja stanovíte Vaše podmienky, cielene oslovíte kľudne aj 10 realitných kancelárií a v závere si vyberiete 2-3, s ktorými skúsite predaj rozbehnúť. Dovoľte im urobiť prvú obhliadku bez kupujúceho, už počas nej začnete tušiť ten rozdiel. Počas prvého mesiaca by sa mal vykryštalizovať 1 favorit, ktorý bude pracovať inak ako iní. A to už vycítite sami :o).+

 Návrat na články

 Najväčí prínos pre klientov minulý mesiac bol maklér:

Daniel Dorušinec

 Maklér mesiaca

 

 

 

                

Povedali o nás: 

So spoločnosťou BVT Real spolupracujeme už takmer 5 rokov. Vybral som si ich ako spoľahlivú realitnú agentúru, k čomu som dostal odporúčania od kamaráta.Oceňujem ich profesionalitu, ľudský prístup, flexibilnosť, promptnosť, ochotu pomôcť a poradiť v akýchkoľvek otázkach.Ja i moji obchodný partneri sme vždy boli spokojní, zaujali ma rôzne modelové situácie, ktoré v rámci výberu vhodnej nehnuteľnosti a hlavne jej následného financovania riešili a detailne ich vysvetlili. Dlhodobá spolupráca v oblasti nákupu a prenájmu nehnuteľností so spoločnosťou BVT Real zásadným spôsobom prispela k objasneniu celej problematiky a k zvýšeniu mojich príjmov. Vždy so mnou jednali férovo a ich obchodná filozofia win/win  mi maximálne vyhovovala a vyhovuje dodnes. Môžem len odporúčať.

Milan H., Trnava

 Dostávam oveľa viac ako som očakával a pritom ma to stojí podstatne menej ako som počítal. Dostal som priestor na hľadanie nového bývania. Dokonale vyhoveli všetkým mojim požiadavkám.  

Vďaka širokému portfóliu nehnuteľností a vďaka tomu, že mi ponúkli viacero možností financovania som mal vo výbere veľkú slobodu. A to si veľmi cením.

A tak sa veľmi stresujúca vec, ako je výber nového domova v podstate zmenila v pohodovú zábavu a dobrodružstvo.

Žena bola uč opäť tehotná, ale oni k tejto skutočnosti pristupovali s maximálnou profesionalitou a ohľadom, vždy vyšli v ústrety našim požiadavkám.

Maklér a celý kolektív boli úplne perfektný, za čo im veľmi pekne ďakujem.

Som s BVT Real maximálne spokojný a budem všetkým odporúčať.

 

Imrich T., Galanta 

 BVT Real mi poskytuje z pohľadu filozofie dostatočnú slobodu v rozhodovaní a z pohľadu samotnej realizácie  široké možnosti voľby.

Vždy našli riešenie aj v zdanlivo neriešiteľných situáciách. Môžem lem odporučiť.

Skúste ich sami a uvidíte, že s ničím nemajú problém. A všetko riešia s chladnou hlavou.

Toto si veľmi cením, ale najviac to, že pri riešení môjho komplikovaného predaja sa nezľakli a nehodili flintu do žita, ale dotiahli predaj až do úspešného konca.

Veľmi pekne ďakujem celému kolektívu, a najmä konateľke p. Novákovej.

Na Slovensku je veľmi málo takýchto firiem.

 

Alena. P., Hlohovec

 

 Náš byt predali za dva týždne a súčasne hľadali pre nás  dom.

Bola to skvelo skoordinovaná akcia. Aj keď pre nás trocha hektická.

Dôležité pre nás bolo, že my sme sa mohli naplno venovať našej robote.

Veľmi dobre mi poradili v mnohých otázkach a vždy platilo, že čo povedali tak to aj bolo.

Slovo od spoľahlivého partnera je veľakrát viac, ako zmluva. Sme s týmto prístupom veľmi spokojní.

Úprimne BVT Real odporúčame. Nesklamú Vaše očakávania.

 

Karol a Hedviga T., Trnava

BVT Real s.r.o.

Realitná a stavebná spoločnosť

Suchá nad Parnou 223

919 01  Suchá / Parnou

0949 300 448

0949 683 688

 

novakovaja@centrum.sk

bvtreal@bvtreal.sk

Skype: bvtreal

www.byvanievtrnave.sk

www.bvtreal.sk

Web mail

Intranet

 

 

 


počítadlo.abz.cz